Miroslav on LinkedIn

Jasna vizija delovanja. Visoka isplativost. Razvoj veština zaposlenih! Praktičnost, korisnost, primenljivost...

Zašto ne volimo prodaju?

Kaže se, ne bez razloga, da ljudi ne vole da im se prodaje, ali da vole da kupuju.

A, da li vole da prodaju? Iako veliki broj ljudi na našoj planeti živi od prodaje, češće ćete čuti odgovor Ne, nego Da. Da li ta većina ljudi ne voli prodaju, ili kao ne voli prodaju?

Na primer, jedan od najnevoljenijih poslova je kada ti daju da prodaješ nešto, a tebe sramota što forsiraš ljude da kupe (a ni sam ne veruješ u taj proizvod). Razumem nelagodu, ali se i pitam, šta je sa situacijom kada veruješ u taj proizvod? Šta ako si 100% siguran da je isplativ, jer je tebi bio isplativ? Snebivanja je tada manje, jer ti znaš šta prodaješ. Ti si to probao.

Iz ovoga se vidi da je poimanje prodaje individualno, ali i da veoma varira od proizvoda do proizvoda. Pokušaću da pojasnim na primeru koji nam je sve češće deo svakodnevice.

Ljudi se uglavnom bune kad ih neko nepoznat pozove telefonom i nudi neku uslugu/proizvod. Veoma me zanima da li bi se bunili protiv takvih poziva da im takvi pozivi legnu "k'o kec na deset". Na primer, baš ti treba novi TV, a neko ti preko telefona nudi i marku koju merkaš da kupiš, ali i dobru cenu.

Ima i ona druga (češća) varijanta. Radiš nešto po kući i neko te prekida i nudi ti nešto što ti uopšte ne treba. Ljuti ste? Zbog čega?! Dovoljno je reći samo "Ne, hvala!" i prekinete razgovor. Na isti način na koji biste reagovali da vas je neko greškom pozvao. Mi smo još iritirani agresivnim prodavcima koji nemilice koriste našu pristojnost i pričaju li pričaju o nečemo što prodaju.

Dragi prodavci, upravo ta selektivnost potrošača (sad 'oće - sad neće), koju sam opisao, je ono na šta treba da ciljate. Bilo šta da prodajete, znajte da ima potrošača za vas, mnogo više nego što se čini. I ne hajte što na tom (prodajnom) putu će biti onih koji će vam (kao) zameriti.

Ako se susretenete sa odbijanjem, ne klonite tada duhom. I nikako ne prelazite na plan B koji kaže, ko hoće da kupi - sam će da se javi. Uostalom, poznata je poslovica "Ne ljubi lijep, nego uporan". E pa, kad je tako, onda prodajte, ne odustajte, bodrite se i uživajte u plodovima koji prodaja donosi. Dokažite da je naslov ovog teksta, zapravo, netačan.

Oznake: prodaja, trening, obuka, razvoj, ljudski potencijali

Relevantnost referenci
05 jun 2017

Miroslav Milojević iza sebe ima preko 7.500 učesnika treninga i tim bildinga. Radio je se sa vi&sc [ ... ]

Kako da rešite neprijatne situacije uz osmeh
30 maj 2017

Prenosimo vam naše misli prvobitno objavljene na sajtu www.sitoireseto.com Tri avio kom [ ... ]

Zašto ne volimo prodaju?
17 sep 2015

Kaže se, ne bez razloga, da ljudi ne vole da im se prodaje, ali da vole da kupuju. A, da li vole  [ ... ]

Komunicirati ljudski
15 jul 2015

Kada mi, na nekom od poslovnih treninga koje držim, učesnici saopšte kako mnoge poslove oba [ ... ]


Human
HSSerbia
Odeon
Restoran Patlidžan