Win Win

Win Win Training i Team Building od svog osnivanja ima jasnu viziju svog delovanja: razvoj veština zaposlenih ljudi u Srbiji. Prema podacima koje navode sektori za razvoj ljudskih potencijala, zaposleni poseduju znanje za poslove koje obavljaju, ali im nedostaju veštine.

... blog ...

Komunicirati ljudski

Kada mi, na nekom od poslovnih treninga koje držim, učesnici saopšte kako mnoge poslove obavljaju rutinski (na primer razgovor oko kupčevih trebovanja koja se ponavljaju) ja im kažem da treba da se paze, jer mogu lako biti zamenjeni kompjuterskim softverom. Nisam previše vidovit kada to kažem.

Veštačka inteligencija je odavno prevazišla nivo inteligencije koji je potreban za mnoge od  poslova koje ljudska bića obavljaju. Ipak, kompjuteri (ili roboti) ne mogu nikad da budu onako „topli“, „čovečni“, kao na primer kada sa klijentom povedemo neformalan razgovor o Noletu, ili o politici, ili o zgodnim ženama 35+ .

Medjutim, mnogi od nas svakodnevno komuniciraju na tako uprošten, klišeiran i neinteresantan način, da je robotu lako da nas imitira. A za robota se, kao  što dobro znamo, ne plaćaju doprinosi za penziono-invalidsko-socijalno-zdravstveno-nezaposlenost !

Eliza efekat je poznat fenomen gde robot može da, ukoliko komunikacija ide on-line, uveri i profesionalce (npr. osobe iz ljudskih resursa) da se radi o ljudskom biću. Medjutim, nusproizvod ovog fenomena je još interesantniji. Veliki broj ljudi, koji su komunicirali sa tim istim ekspertima, bilo je pogrešno procenjeno za robote !? Naime, toliko im je način na koji su se izražavali bio očajno dosadan. (The Times, 7.7.2015, str. 18).

Od predefinisanih tekstova u telefonu, preko šablonskih izraza u toku kafenisanja, do déjà vu prilaženja muškaraca suprotnom polu. Svuda smo sve manje ljudski, a sve više robotizovani. Što je, zapravo, lepša reč za Dosadni.

Ako u privatnom životu budemo takvi, imamo šansu da ne budemo eliminisani. Medjutim, kada se primeti da smo takvi u poslovnoj komunikaciji, onda će prosta (nemilosrdna) računica poslodavca da nam oduzme stolicu u kancelariji, ili službeni auto.

Zato, manimo se navike da poslovne razgovore vodimo uštogljeno, kruto, po navici od ko zna kada i ko zna od koga. Uložimo trud u svaki razgovor koji imamo sa klijentima, jer, ne zaboravimo, oni su ljudska bića i raduju se kada ste drugačiji.

Ako, na kraju ovog teksta pomislite kako to ne može ovde u Srbiji, jer “ovde ljudi nisu naviknuti da im se tako obraća”, znajte da ste opet uleteli u cliché. Ne budite robot. Komunicrajte ljudski !

Restoran Patlidžan